Nové projekty

03.11.2015 00:46

Poté, co se bojové aktivity naší squadrony přesunuly na "Východní frontu", začaly i Zbyňďovy letecké závody vyrábět nové typy letadel. Takových, které byly ke spatření právě na obloze východní fronty. Jako první se objevil Lavočkin La 5 FN.

 

Už dlouho jsem o něm uvažoval, jenom mě vždycky odradil ten velký čelní odpor. Na druhou stranu mi ale vadila absence vrtulového kuželu u typů letadel s řadovým motorem, kde gumižkový unašeč nic podobného nedovoloval. A tak po SBD2 Zbyňdi a Helmíla, FW190 Roberta a spol, spustil jsem i já projekt modelu s kvězdicovým motorem - La 5. Samozřejmě, jen co mi Zbek dodal výřezy Lavočkina, objevil se Petr Brhel s vytištěným vrtulovým kuželem na gumičkový unašeč. Škoda mluvit. Ale uvidíme, co z toho bude. Při rychlosti mé stavby (Polokarpova I-17 mám řízlýho uý dva roky) máme ještě pár let klid...

—————

Zpět